• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 1 مرداد 1398
کد مطلب : 67884
+
-

54حلقه چاه غیر مجاز  در خنداب مسدود شد

54 حلقه چاه برای جلوگیری از اضافه برداشت آب‌های زیر زمینی در شهرستان خنداب مسدود شد.

فرماندار شهرستان خنداب در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: ۲۵۰ حلقه چاه غیر مجاز در این شهرستان وجود دارد که بیش از یک پنجم این چاه‌ها مسدود شده و انسداد ۵۰ حلقه چاه تا پایان سال جاری در دستور کار مسئولان شهرستان قرار دارد.
«عبدالرضا حاجی علی بیگی» بیان کرد: با توجه به جاری شدن سیلاب و سرمازدگی محصولات کشاورزی در شهرستان خنداب به منظور جلوگیری از ضرر و زیان به کشاورزان انسداد چاه‌های غیر مجاز ابتدای شهریور آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: ۸۴ سد و بند خاکی در شهرستان خنداب وجود دارد که در بارندگی‌های بهار امسال یک میلیون متر مکعب آب پشت در آنها ذخیره شده است.
فرماندار شهرستان خنداب گفت: فروردین امسال ۲۴۰ میلیمتر بارندگی در مدت 3 روز در این شهرستان بارید که سر ریز سدها خسارتی به سازه‌های آبخیزداری شهرستان به همراه نداشته است.
حاجی علی بیگی بیان کرد: با توجه به لایروبی‌هایی که قبل از فصل بارش در رودخانه‌های شهرستان خنداب انجام شد جاری شدن سیلاب خسارتی در مسیل رودخانه‌های شهرستان ایجاد نکرده است. وی با یادآوری تجاوز ۲ تا 3 نقطه به حریم رودخانه‌های شهرستان خنداب گفت: اقدامات قانونی برای آزاد‌سازی این نقاط انجام شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :